Przywitanie
Nazywam się Weronika Bienioszek. Na pewno większość z Państwa kojarzy mnie
z pracy logopedy szkolnego w ZSP nr 9. Oprócz tego – jestem panią od „polaka” i prowadzę lekcje języka polskiego w klasach 4-8. Wiedza polonistyczna dopełnia moją pracę logopedyczną.
Co najbardziej lubię?

  • zieloną herbatę i dobrą kawę ☕️
  • książki, szczególnie te o rozwoju osobistym i kryminały 📚
  • poezję Szymborskiej 📖
  • zachody słońca 🌅
    Specjalizuję się w diagnozowaniu i prowadzeniu terapii dyslalii oraz opóźnionego rozwoju mowy. Kontakt z dziećmi zawsze wprowadza mnie w dobry nastrój i pobudza moją nieskończoną kreatywność.
    Zakładka „Logopedia” powstała przede wszystkim dla rodziców i opiekunów dzieci uczęszczających na zajęcia logopedyczne w szkole. Będę tutaj dzielić się wiedzą związaną
    z logopedią. Uchylę także rąbek tego, czym zajmujemy się na zajęciach logopedycznych
    w szkole i przedszkolu.
    Zachęcam do zapoznawania się z gazetką, która została umieszczona na parterze, obok schodów kierujących na pierwsze piętro nowej szkoły.

Regulamin terapii logopedycznej

  1. Uczęszczanie na zajęcia logopedyczne jest bezpłatne i dobrowolne, rodzic wyraża pisemną zgodę na udział dziecka w zajęciach.
  2. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, informacja o terminie indywidualnych zajęć została podana rodzicom wraz ze zgodą na uczestnictwo oraz podana jest w zeszycie.
  3. Na zajęcia mogą brać udział jedynie dzieci zdrowe (tzn. bez kataru, kaszlu, gorączki, bólów głowy, brzucha, chorób zakaźnych).
  4. Każde dziecko posiada indywidualny zeszyt ćwiczeń z materiałami i zaleceniami do pracy w domu. Obowiązkowo przynosi go na każde zajęcia.
  5. Rodzice/prawni opiekunowi są zobowiązani do dopilnowania, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne oraz by wykonywało prace domowe i regularnie ćwiczyło zadany materiał (jeśli logopeda przekazał ćwiczenia do domu).
  6. Z uwagi na specyfikę terapii logopedycznej, ważne jest, by zadawane przez logopedę ćwiczenia były wykonywane w domu codziennie przez 10-15 min, zawsze w obecności rodzica. Jeśli w zeszycie nie pojawią się nowe zadania do ćwiczenia w domu, oznacza to, że należy nadal utrwalać poprzedni materiał.
  7. Tylko aktywny, systematyczny udział dziecka w zajęciach oraz praca rodzica z dzieckiem w domu pozwala na uzyskanie szybkich efektów terapii.
  8. W uzasadnionych przypadkach, logopeda może prosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań specjalistycznych lub konsultacji (np. psycholog, foniatra, audiolog, laryngolog, ortodonta, neurolog) niezbędnych do podjęcia lub prowadzenia dalszej i skutecznej terapii.
  9. Rodzice mają prawo zwrócić się do logopedy z prośbą o pomoc w przypadku pojawiających się trudności czy wątpliwości.
Skip to content