Grupa, w której będzie wprowadzona innowacja: Grupa I „Pszczółki” (3,4-latki)
Autor innowacji: mgr Patrycja Smołka
Głównym celem wprowadzenia innowacji jest stworzenie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce, rozbudzanie u dzieci zainteresowania otaczającym światem, nauka kreatywnego myślenia w działaniu oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola. Innowacja ma na celu naukę podstaw kodowania oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych. Przedszkolaki poprzez zabawę nauczą się korzystania z maty do kodowania, obsługi interaktywnej gąsienicy Fisher Price oraz robota DOC. Dodatkowo wykorzystają znane im klocki wafle oraz klocki korbo do zabaw na macie edukacyjnej. Odkryją fascynujący świat zabawek mechanicznych. Podczas każdych zajęć przedszkolakom towarzyszyć będą dwie maskotki (pacynki) – Jacek i Agatka, dzięki którym dzieci będą czuły się bezpiecznie oraz zajęcia staną się dla nich bardziej atrakcyjne.
Bloki tematyczne zajęć:
Bloki tematyczne zajęć uwzględniają podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz są dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Tematy zabaw i zajęć są powiązane z treściami aktualnie realizowanymi w grupie lub z zagadnieniami, które akurat interesują dzieci.
Ewaluacja:
Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco. Nauczyciel będzie prowadził obserwację dzieci, ich aktywności i zachowania podczas proponowanych zajęć i zabaw. Na podstawie wniosków z obserwacji zajęcia zostaną na bieżąco modyfikowane i dostosowywane do potrzeb i możliwości dzieci. Na stronie internetowej przedszkola będą umieszczane zdjęcia
dokumentujące przebieg innowacji.