Opisywana innowacja, to program edukacyjny, który bazuje na założeniach teorii integracji sensorycznej oraz multisensorycznym podejściu do zabawy i nauki. Jest to kompleksowe narzędzie do rozwijania i stymulowania zmysłów, usprawniania procesu zapamiętywania i budowania motywacji oraz pozytywnego nastawienia do nauki.

Autorki: Joanna Wasyluk-Skiba, Agata Wałach (Przedszkole nr 9 w Żorach), Karina Kret (Oddziały Przedszkole przy Szkole Podstawowej nr 9 w Orzeszu Zgoniu)

Główne założenia ogólne:

Bazując na różnego rodzaju ćwiczeniach, pracach plastycznych i naukowych, aktywnościach indywidualnych i grupowych, zajęcia stymulują wszystkie zmysły, przez co przyczyniają się tworzenia nowych połączeń między synapsami nerwowymi, które powstają w wyniku interakcji pomiędzy organizmem a środowiskiem. Dzięki temu procesy myślowe przebiegają sprawniej i są efektywniejsze.

Zajęcia przewidziane są dla dzieci w wieku 3-7 lat.

CEL GŁÓWNY

  • Usprawnienie integracji sensorycznej w celu zapewnienia harmonijnego i wielokierunkowego rozwoju oraz doskonalenia umiejętności przedszkolnych.

CELE SZCZEGÓŁOWE

  • Stymulacja wszystkich zmysłów.
  • Aktywizacja wielu kanałów sensorycznych w celu lepszego przetwarzania informacji nabytych podczas zabawy i nauki.
  • Wzrost wiary we własne możliwości.
  • Rozwój twórczego myślenia i kreatywności.
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnej zabawy i nauki.
  • Wzrost efektywności nauczania.
  • Zwiększenia motywacji i przyjemności z zabawy i uczenia się.
  • Pobudzanie ciekawości poznawczej dzieci.

OCZEKIWANIE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

  • Zajęcia staną się dla przedszkolaków jeszcze atrakcyjniejsze i bardziej angażujące.
  • Zwiększy się ciekawość poznawcza dzieci.
  • Efektywność nauczania wzrośnie.
  • Zostanie zapewniony harmonijny i wielopłaszczyznowy rozwój dzieci.
  • Zwiększy się kreatywność przedszkolaków.
  • Zwiększy się motywacja dzieci do zabawy kierowanej i nauki.

EWALUACJA

  • Innowacja zakłada systematyczną, bieżącą ewaluację zajęć poprzez obserwowanie postępów uczestników zajęć.
  • Na zakończenie zajęć przeprowadzona zostanie ankieta ewaluacyjna wśród rodziców.
  • Szczegółowa analiza wyników ankiety ewaluacyjnej oraz postępów przedszkolaków pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów oraz zaplanować dalsze działania.
  • Wszystkie wnioski i wyniki analiz ankiet ewaluacyjnych zostaną opracowane w sprawozdaniu i przedstawione dyrektorowi placówki.
Skip to content